Mistä syntyy hyvä asiakassuhde?
24.4.2018 Juuso Uski
sijoitusjohtaja

Teimme vuoden 2018 alussa sähköisen asiakastyytyväisyyskyselyn yksityisasiakkaillemme. Kysely lähetettiin asiakkaille, jotka ovat käyttäneet UB:n palveluja viimeisen kahden vuoden aikana. Kysyimme miten hyvin olemme palvelleet asiakkaita ja miten voisimme kehittää palvelujamme entistä paremmiksi. Yhdeksän kymmenestä vastanneesta oli sitä mieltä, että meiltä saa asiantuntevaa palvelua ja he suosittelisivat sijoituspalveluja ystävilleen. Tämä on todella upea tulos ja kertoo siitä, että olemme onnistuneet työssämme. Asiakkaamme luottavat meihin ja siihen, että pystymme tuottamaan kiinnostavia palveluja.

UB:lla asiakassuhde perustuu pitkälti henkilökohtaiseen palveluun, aivan kuten tullessani taloon töihin vuonna 2006. Henkilökohtaisen palvelun lisäksi meillä on sähköinen OmaUB-palvelu, jossa voi helposti tehdä merkintöjä ja seurata sijoituksia. Viimeisen kymmenen vuoden aikana UB:n palvelutarjooma on laajentunut ja nykyään meiltä löytyy sijoitusvaihtoehtoja jokaisen sijoittajan tarpeisiin.

Hyvä asiakassuhde edellyttää, että osaamme kuunnella asiakkaita. Vain näin voimme tarjota oikeita ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin ja varmistaa, että asiakas saa haluamansa. Pelkkä kuunteleminen ei kuitenkaan riitä. Hyvään asiakaskokemukseen tarvitaan palvelun helppous ja vaivattomuus. Aivan yhtä tärkeää kuin kuunteleminen on se, että asiakkaan tehtyä sijoituspäätöksen koko palveluketju toimii kitkattomasti merkinnästä raportointiin.

Meillä hyvä asiakassuhde tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että asiakas on tyytyväinen. Se kertoo onnistumisesta kaikilla osa-alueilla.