United Bankers kohensi mainettaan vuoden aikana

Ajankohtaista

United Bankers kohensi mainettaan vuoden aikana

United Bankersin maine yksityissijoittajien parissa on parantunut vuoden aikana merkittävästi, käy ilmi tuoreesta pörssiyhtiöiden Luottamus&Maine-tutkimuksesta. Sijoittajien luottamus yhtiön pitkäaikaisen johdon kyvykkyyteen ja taloudelliseen suorituskykyyn nousivat United Bankersin vahvuuksiksi tänäkin vuonna. Yhtiön työ vastuullisuuden edistämiseksi sekä panostukset hyvinvoivaan ja innostuneeseen työyhteisöön vahvistivat niin ikään myönteistä mielikuvaa yhtiöstä.

 

Vuosittain pörssiyhtiöille toteutettavassa T-Median Luottamus&Maine-tutkimuksessa arvioidaan organisaatioita kahdeksan kriittisen osa-alueen kautta, jotka määrittävät myös yhtiön saavuttamaa sidosryhmien luottamusta. United Bankersin maine nousi tänä vuonna hyvälle tasolle viime vuoden kohtalaiselta tasolta. Yhtiö onnistui parantamaan mainettaan selvästi tilanteessa, jossa yleinen trendi pörssiyhtiöiden maineessa oli laskusuunnassa. Tutkimuksessa mitattujen 79 pörssiyhtiön mainearvosanojen keskiarvo asteikolla 1–5 laski 3.53:een viime vuoden 3.56:sta. United Bankersin mainearvosana kohosi 0.25-yksikköä arvosanaan 3.58, ylittäen siten kaikkien yhtiöiden keskiarvotuloksen. Mainenousu on selkeä, sillä tutkimuksen virhemarginaali on vain 0.05-yksikköä.

 

”United Bankers on pystynyt uimaan mainemielessä vastavirtaan ja nousemaan hyvämaineisten sekä luottamukseltaan vahvojen yhtiöiden joukkoon. Mainenoususta erityisen tekee se, että yleinen maineympäristö on nykyhetkessä erittäin vaativa: tämä näkyy pörssiyhtiöiden keskimääräisessä maineen laskusuunnassa. Nousu ei tule tyhjästä, vaan vaatii paitsi vahvaa sisäistä suorituskykyä, myös aktiivista vuoropuhelua ja kommunikointia sidosryhmien kanssa”, sanoo tutkimuksesta ja maineanalyyseistä vastaavan T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka.

 

United Bankers onnistui parantamaan kaikilla maineen osa-alueilla selvästi ja mainearvosana kohosi hyvälle tasolle.

 

”Oli erityisen ilahduttavaa huomata, että onnistuimme vahvistamaan mainettamme kaikilla kahdeksalla maineen osa-alueella. Olemme panostaneet merkittävästi muun muassa vastuullisuustyöhön ja siitä viestimiseen. Nostimme näkyviin myös työyhteisömme positiivista henkeä työantajamielikuvan rakentamiseen keskittyvässä kampanjassa”, kertoo viestintäjohtaja Inka Noramaa.

 

Vuoden 2022 mainetutkimuksen tulokset havahduttivat meidät ymmärtämään, että hyvän maineen rakentaminen ja positiivisen mielikuvan kehittäminen vaativat pitkäjänteistä työtä sekä aktiivista ja avointa viestintää. ”Olen aina kokenut, että meillä on vahva oikein toimimisen kulttuuri. Yhtiön johto ja koko henkilöstömme on vahvasti sitoutunut liiketoiminnan kehittämiseen. Hyvän mainemielikuvan saavuttamiseen ei kuitenkaan riitä, että yhtiöllä on nuhteeton maine. Vahvan maineen saavuttaminen vaatii toiminnan jatkuvaa kehittämistä, ja kaikilla eri osa-alueilla perustan on oltava kunnossa. Lisäksi tarvitaan kuitenkin aktiivista viestintää ja vuorovaikutusta sidosryhmien kanssa, jotta tekemämme työ välittyy myös ulospäin”, korostaa Inka Noramaa.

Jaa facebookissa Jaa Linkedinissä Tweet

Viimeisimmät artikkelit

Blogi 16.02.2024 8.30
Markkinakatsaus 15.11.2023 10.00
Markkinakatsaus 11.10.2023 11.00
Blogi 25.08.2023 9.50
Markkinakatsaus 25.08.2023 9.30
Markkinakatsaus 08.06.2023 10.30
Blogi 08.06.2023 10.00
Blogi 08.06.2023 9.30
Markkinakatsaus 24.05.2023 6.13
Uutiset 19.04.2023 12.00
Markkinakatsaus 18.04.2023 9.00
Video 06.03.2023 15.50
Blogi 17.02.2023 9.30
Webinaari 18.01.2023 12.00
Markkinakatsaus 07.12.2022 12.00
Markkinakatsaus 07.11.2022 9.30
Webinaari 25.10.2022 12.00
Markkinakatsaus 23.09.2022 9.30
Markkinakatsaus 26.08.2022 7.00
Markkinakatsaus 13.05.2022 10.30
Uutiset 11.05.2022 12.00
Uutiset 21.04.2022 12.00
Markkinakatsaus 21.04.2022 10.30
Markkinakatsaus 09.03.2022 10.30
Markkinakatsaus 12.11.2021 10.30
Uutiset 23.03.2021 12.00